Član
1. OPŠTE ODREDBE
1.1 Opšti uslovi
poslovanja BH Europart d.o.o. sa sjedištem u Laktašima, Svetosavska 27, 78250
Laktaši (u daljem tekstu Prodavac) sadrže standardne uslove poslovanja sa
pravnim licima (u daljem tekstu Kupci), i odnose se na postupak komunikacije,
na uslove za obavljanje svih poslovnih transakcija i druga pitanja od interesa
za poslovanje između Prodavca i Kupca, u namjeri da se obezbijedi primjena
dobrih poslovnih običaja i prakse i fer odnos prema Kupcu.
1.2 Opšti uslovi
poslovanja čine sastavni dio svih ponuda i ugovora koji se zaključuju između
Prodavca i Kupca.
1.3 Smatra
se da Kupac prihvata Opšte uslove poslovanja u trenutku zaključivanja ugovora,
odnosno zaključivanjem kupovine (potvrdom narudžbe).
1.4 Ukoliko
se pojedni uslovi u Ugovoru o uslovima i načinu prodaje zaključenog s Kupcem
razlikuju od Opštih uslova poslovanja, važeći je Ugovor o uslovima i načinu
prodaje.
1.5 Ako je
Prodavac sa Kupcem u dužem poslovnom odnosu, ovi uslovi se primjenjuju, čak i
ako njihovo važenje nije posebno istaknuto.
1.6 Opšti uslovi
poslovanja važe za sve dodatne poslove neophodne Prodavcu za ispunjavanje
obaveze prema Kupcu.
1.7 Opšti uslovi
poslovanja važe za sve narudžbe, čak i one koji nisu posebno dogovoreni u
pismenoj formi.
Član
2. SKLAPANJE POSLOVNOG ODNOSA
2.1 Ponude
Prodavca – čak i one na zahtjev Kupca – nisu obavezujuće za Kupca, u pogledu u
njima utvrđene, cijene, rokova i načina isporuke. Dostavljene tehničke
informacije o proizvodima ili rješenja predložena od strane Prodavca i uzorci
su isto tako neobavezujući i informativnog karaktera.
2.2 Po
isteku roka naznačenog na ponudi, iste nisu obavezujuće za Prodavca.
2.3 Poslovni
odnos se smatra sklopljenim u momentu pismene potvrde ponude odnosno naružbe
Kupca (fax, mail, narudžbenica).
2.4 U
slučaju da potvrđena ponuda od strane Kupca odstupa od njegove narudžbe, važi
potvrđena ponuda.
Član
3. PRODAJA ROBE
3.1 U uslovima
“prodaje pouzećem” prodaja robe se vrši prilikom preuzimanja, odnosno uručenja.
3.2 Kada je
Kupac pravno lice prodaja robe se vrši na način predviđen ugovorom stranaka
ukoliko isti postoji. U suprotnom se primjenjuju uslovi iz Opštih uslova
poslovanja.
3.3 Prodavac
je izvršio obavezu prodaje robe Kupcu kada mu robu uruči ili preda ispravu
kojom se roba može preuzeti.
3.4 Za
kupljenu robu Prodavac će kupcu izdati račun/otpremnicu. Kupac je dužan na
računu – otpremnici potvrditi prijem robe.
Pravilna i
potpuna potvrda prijema robe od strane kupca sadrži:
čitko ime i
prezime osobe koja preuzima robu,
potpis osobe
koja preuzima robu.
Član
4. PREUZIMANJE ILI ISPORUKA ROBE I REKLAMACIJE
4.1 Roba za
preuzimanje, za koju se Kupcu izda obavijest da je spremna za otpremu, mora se
preuzeti u roku od 14 dana, ukoliko to nije drugačije dogovoreno. Ukoliko se to
ne izvrši Prodavac ima pravo otpremiti robu na trošak i rizik kupca.
4.2 Kupac je
dužan u trenutku predaje odnosno preuzimanja pregledati robu. Preuzimanjem robe
Kupac potvrđuje da je roba bez materijalnih nedostataka.
4.3 Ako je
roba isporučena na adresu Kupca, kupac je dužan prebrojati broj paketa, koleta,
paleta i buntova i uporediti sa stanjem na prevoznici. U slučaju neslaganja ili
u slučaju vidljivih vanjskih oštećenja isporučene pošiljke, Kupac je dužan
napraviti zapisnik o nedostacima isporuke, isti dati isporučiocu na potpis te
dostaviti Prodavcu.
4.4 Kupac je
dužan isporučenu robu na uobičajeni način pregledati ili je dati na pregled,
čim je to prema redovnom toku stvari moguće, i o vidljivim nedostacima
obavijestiti Prodavca najkasnije u roku od 2 (dva) dana od dana preuzimanja,
inače gubi pravo koje mu po toj osnovi pripada.
4.5 Prodavac
će prihvatiti reklamacije na isporučenu robu, kvalitativne i kvantitativne,
samo u pismenom obliku u roku od 2 radna dana od dana preuzimanja robe. Kupac
je dužan da u reklamacijskom zapisniku navede tačan broj i datum otpremnice i
računa, kako bi se zadovoljili reklamacijski uslovi.
4.6 Nakon
isteka reklamacijskog roka od 2 radna dana, reklamacije se neće uvažiti.
4.7 U
slučaju nedostataka na proizvodu, prodavac se obavezuje na zahtjev i po izboru
Kupca:
zamjeniti
proizvod sa nedostatkom drugim istovjetnim novim ispravnim proizvodom,
vratiti
plaćeni iznos i nadoknaditi stvarne razumne dokumentovane troškove vraćanja
proizvoda sa nedostatkom ili
ukloniti
nedostatak na proizvodu o svom trošku.
Član
5. PODIJELJENE ISPORUKE
5.1.
Prodavcu su dopuštene podijeljene odnosno djelomične isporuke, ukoliko to nije
drugačije dogovoreno sa Kupcem.
5.2.
Otkazivanje ugovora ili bilo koji drugi način raskida poslovnog odnosa ne utiče
na isporuku preostalih dijelova isporuke, osim ako se u raskidu ugovora to nije
izričito naznačilo.
Član
6. ROKOVI ISPORUKE
6.1 Prodavac
se obavezuje isporučiti naručenu robu:
u roku od 3
dana od dana narudžbe, ako se roba nalazi na skladištu Prodavca,
u slučaju da
se naručeni artikli ne nalaze ni na jednom skladištu firme BH Europart d.o.o.
ili da naručeni artikli prelaze količinu koja se nalazi na skladištu, vrijede
rokovi isporuke od proizvođača/ovlaštenog zastupnika u BiH kako se dogovori i
narudžbom potvrdi.
6.2 Rok
isporuke počinje teći od dana prijema pismene potvrde ili narudžbe od strane
Kupca.
6.3 U
slučaju dogovorene isporuke na adresu kupca, Prodavac se obavezuje isporučivati
robu po paritetu FCO-Kupac, ako je vrijednost jedne isporuke veća od 200 KM bez
poreza i ukoliko je tezina paketa do 25kg.
Kupac će za
svaku narudžbu biti obaviješten o načinu dostave i snošenju troškova prevoza.
Član
7. VIŠA SILA
Termin „Viša
sila“, za potrebe ovih Opštih uslova poslovanja, označava vanjske i izvanredne
okolnosti koje nisu postojale u trenutku sklapanja posla, koje se nisu mogle
predvidjeti, te su nastale bez htijenja i uticaja Prodavca, a njihovo
nastajanje, tok i posljedice nisu mogli biti spriječeni mjerama, sredstvima ili
radnjama, koje su se, u predmetnom međuodnosu okolnosti i nastaloj stvarnoj
situaciji, mogli opravdano zahtijevati i razumno očekivati od Prodavca. Pod
pojmom Više sile ili okolnosti za koju nije opravdano i razumno očekivati da se
nalazi pod kontrolom ili uticajem Prodavca podrazumijevaju se prirodne
nepogode, uključujući i požar, potres, olujno nevrijeme ili poplava, državni
akt ili akt nekog drugog nadležnog tijela, obustava rada, eksplozija, nesreća,
pad električne mreže, značajne političke i socijalne nemire, značajne političke
ili ekonomske okolnosti poput pobune, terorističkog čina ili objavljenog i
neobjavljenog rata.
Član
8. ODGOVORNOST I ISKLJUČENJE ODGOVORNOSTI PRODAVCA
8.1 Za
proizvode koje isporuči Prodavac a podliježu garanciji, vrijede garantni uslovi
koji su priloženi svakom pojedinom proizvodu.
8.2 Prodavac
odgovara i za pravne nedostatke prodane robe i dužan je štititi Kupca od prava
i zahtjeva trećih lica kojima bi njegovo pravo bilo isključeno ili suženo.
8.3 Do predaje
robe Kupcu rizik slučajne propasti ili oštećenja stvari snosi Prodavac, a s
predajom robe rizik prelazi na Kupca.
8.4 Opis
proizvoda u katalozima, lecima i drugim javnim izjavama, ne opisuju kvalitetu
robe. Slike, dimenzije i težine u našim listama i ponudama su samo približne i
mogu odstupati od izgleda proizvoda u stvarnosti, u okviru uobičajenih
trgovačkih tolerancija ili dozvoljene prema odgovarajućim normama.
8.5 Garantne
izjave od proizvođača/ovlaštenog zastupnika u BiH, čak i ako su dalje proslijeđene
od Prodavca, mogu se potraživati samo od proizvođača/ovlaštenog zastupnika u
BiH.
Član
9. POVRAT ROBE
9.1 Povrat
robe koja nije predmet reklamacije moguće je izvršiti uz zaračunavanje
manipulativnih troškova u iznosu od 15% od ukupne vrijednosti vraćene robe.
9.2 Gore
navedeni povrat Prodavac prihvata samo ako su artikli u ispravnom stanju.
9.3 Artikle
koji se od proizvođača/ovlaštenog zastupnika u BiH naruče direktno za kupca,
tj. artikle koji nisu sa skladišta Prodavca (u poslovnom žargonu Prodavca KB
artikli) nije moguće vratiti.
Član
10. CIJENE
10.1 Cijene
definisane na Webshopu su jedinstvene za sve kupce.
10.2 Cijene
su u konvertibilnim markama (KM) sa obaveznom naznakom da li su to maloprodajne
cijene sa uračunatim PDV-om ili veleprodajne cijene bez uračunatog PDV-a.
10.3
Izuzetno, ugovorne strane mogu zaključivanjem ugovora utvrditi drugačije
cijene, dodatne pogodnosti, rabate i druge uslove prodaje.
10.4
Prodavac se zbog velikog asortimana robe i dinamike tržišta ne obavezuje
obavijestiti kupca o nastalim promjenama cijena.
Član
11. USLOVI PLAĆANJA
11.1
Plaćanje robe se vrši isljučivo u konvertibilnim markama (KM), osim kod ino
plaćanja, kada ino Kupac uplatu vrši na devizni račun Prodavca.
11.2 Kupac je
dužan platiti robu u trenutku preuzimanja robe od Prodavca, odnosno prilikom
dostave od strane prevoznika u uslovima “plaćanje pouzećem”.
11.3 Kod uslova
prodaje “plaćanje pouzećem” roba se naplaćuje prilikom uručenja, osim ako je to
drugačije dogovoreno.
11.4 Kad je
Kupac pravno lice plaćanje se vrši bezgotovinski putem žiro računa ili
sporadično gotovinom putem blagajne Društva ako za to postoje opravdani
razlozi. Dozvoljeni su i drugi način plaćanja u skladu sa Zakonom
(kompenzacija, asignacija, cesija).
11.5 Za
kupce (pravna lica) koji se po prvi put pojavljuju kao kupac i za koje se ne
može očekivati kontinuitet saradnje, uobičajeni način plaćanja je predračunski,
avansno plaćanje uz dostavljanje dokaza o uplati. Sa kupcima kod kojih je
vjerovatan kontinuitet saradnje, odnosno postoji određeni ekonomski interes,
zaključuje se Ugovor o uslovima i načinu prodaje, kako bi se definisali svi
relevantni uslovi prodaje/suradnje, ili ako je isporuka manje vrijednosti, ti uslovi
će biti iskazani na fakturi.
11.6 Prodavac
se obavezuje Kupcu izdati račun / fakturu.
11.7 Rok za
plaćanje počinje teći sa danom izdavanja fakture.
11.8 Kupac u
zakašnjenju plaćanja je dužan nadoknaditi Prodavcu sve troškove nastale zbog
Kupčevog zakašnjenja, kao i pripadajuću zakonsku kamatu od 12%. U slučaju da
Kupac pravno lice na dan uplate ima otvorenih stavki van valute Prodavac će
zatvarati račune po starosti.
Član
12. ODOBRENJA
12.1 Za
povrat robe Kupcu se ispostavlja Odobrenje. Prodavac izdaje odobrenje tek kada
je roba koja je predmet povrata stvarno vraćena Prodavcu, odnosno pristigla u
sjedište Prodavca.
12.2 Svaki
kupac je dužan po primitku odobrenja, jedan primjerak ovjeriti i vratiti zbog
ispravke poreza.
Član
13. UGOVORI
13.1
Prilikom potpisivanja ugovora, Kupac predaje Prodavcu sledeću dokumentaciju:
Izvod iz
sudskog registra ili Rješenje o osnivanju sa svim izmjenama i dopunama
Uvjerenje o
PDV registraciji (ID firme ukoliko Kupac nije PDV obveznik)
13.2 Svaka
obavijest koju ugovorne strane upućuju jedna drugoj biti će poslane pismom ili
faksom i isto tako potvrđene.
13.3 U
slučaju da jedna od Ugovornih strana promijeni sjedište, dužna je da o tome
obavijesti drugu Ugovornu stranu, u roku od 8 dana od dana promjene adrese
sjedišta. Ukoliko to ne učini, sve isporuke će se smatrati uredno izvršenim
ukoliko budu isporučene na posljednju poznatu adresu sjedišta Ugovorne strane.
13.4
Prodavac će odobriti kupcu kreditni limit, odnosno maksimalni iznos zaduženja
kupca u određenom trenutku. Kupac se obavezuje da će isporučenu robu plaćati u
dogovorenom roku.
13.5 Ukoliko
vrijednost naručene robe prelazi iznos limita, kupac je dužan prije isporuke
platiti iznos za koji se isti prekoračuje.
13.6 Ukoliko
Kupac ne podmiri dugovanja u dogovorenom roku, Prodavac će ga kontuinirano
obavještavati i to:
· pismenom Opomenom
· pismenom Opomenom pred blokadu isporuke robe
· pismenom Opomenom pred preduzimanje pravnog postupka
13.7 Ukoliko
Kupac ne ispuni obavezu plaćanja ni nakon pismene Opomene pred preduzimanje
pravnog postupka, isti je saglasan da Ugovor o uslovima i načinu prodaje ima
snagu završne isprave temeljem koje će se, u slučaju nepodmirenja obaveze,
naplata tj. izvršenje moći provesti u izvršnom postupku.
Član
14. RASKID UGOVORA ZBOG NEISPUNJAVANJA
14.1. Kada
Kupac, koji je pravno lice, ne izvrši svoju obavezu Prodavac ima pravo:
zahtijevati
ispunjenje obaveze,
odrediti
naknadni rok za ispunjenje obaveze ili
14.2
Prodavac ima pravo raskinuti ugovor sa Kupcem kada Kupac ne izvrši svoju
ugovorenu obavezu u predviđenom roku, ili prije isteka roka za ispunjenje
obaveze ako je očito da Kupac neće ispuniti svoju obavezu iz ugovora.
14.3 Ako
nakon sklapanja ugovora nastupe okolnosti koje otežavaju ispunjenje obaveze
jedne strane, ili ako se zbog njih ne može ostvariti svrha ugovora, a u jednom
i u drugom slučaju u toj mjeri da je očito da ugovor više ne odgovara
očekivanjima ugovornih strana i da bi po opštem mišljenju bilo nepravično
održati ga na snazi takav kakav je, strana kojoj je otežano ispunjenje obaveze,
odnosno strana koja zbog promijenjenih okolnosti ne može ostvariti svrhu
ugovora može zahtjevati da se ugovor raskine.
14.4 Raskid
ugovora ne može se zahtijevati ako je strana koja se poziva na promijenjene
okolnosti bila dužna u vrijeme sklapanja ugovora uzeti u obzir te okolnosti ili
ih je mogla izbjeći ili savladati.
14.5 Strana
koja zahtijeva raskid ugovora ne može se pozivati na promijenjene okolnosti
koje su nastupile nakon isteka roka određenog za ispunjenje njezine obaveze.
14.6 Ugovor
se neće raskinuti ako druga strana ponudi ili pristane da se odgovarajući uslovi
ugovora pravično izmijene.
14.7 Kada je
ispunjenje ugovorne obaveze jedne strane postalo nemoguće zbog događaja za koji
nije odgovorna ni jedna ni druga strana, gasi se obaveza druge.
14.8 Druga
strana može raskinuti ugovor ako djelimično ispunjenje ne odgovara njezinim
potrebama.
Član
15. ZAVRŠNE ODREDBE
15.1 Sva
pitanja koja nisu regulisana Opštim uslovima poslovanja se reguliraju ugovorom
stranaka i zakonom koji regulira predmetna pitanja.
15.2 Opšti uslovi
poslovanja će biti dostupni kupcu u sjedištu Prodavca, prodajnim objektima ili
na drugi način.
15.3 U
slučaju spora u vezi tumačenja, primjene, pravdanja, trajanja, pravovaljanosti
ili posljedica Opštih uslova poslovanja ugovorne strane će pokušati spor
riješiti sporazumnim putem. U suprotnom, nadležan je Opštinski sud u Banjaluci.
15.4 Opšti uslovi
poslovanja stupaju na snagu i primjenjuje se danom donošenja.
Laktaši,
21.03.2017.
Direktor:
Armin Bačinović